O2 kassiert nach Kündigung weiter
Wechselt man zu einem neuen Provider, will man die alte Geschäftsbeziehung beenden. O2 sieht jedoch Interpretationsspielräume – zum Nachteil des Kunden.
@ct_Magazin Haha. Kommt mir bekannt vor, als ich noch Kunde war.
Manches ändert sich anscheinend nie. Wegen O2 habe ich teilweise das Vertrauen in die Seriosität von Mobilfunkanbietern verloren. Es freut mich festzustellen, dass es eher die Ausnahme ist.
@Peter_Panther @ct_Magazin Thanks! I will try nicely with O2 one more time. I couldn't find in the Sparkasse app how to disable direct debit to them.
@rhelune
When you signed the contract you gave them permission for "Lastschrift". Probably you will find it in your papers, if you kept a copy. You need to send O2 a notice stating that you revoke the permission for "Lastdchrift" ( direct debit ). For good measure cc. this to your bank as well. Then, if they still continue to debit you, you can through the Sparkasse app dispute the debit. Note that wrong debiting due to disputing) costs the debiting party (O2 in @ct_Magazin
this case) 5€ for each disputed debiting. So, just disputing the debit, without having revoked the permission is a bad idea.
@ct_Magazin @rhelune
@Peter_Panther @ct_Magazin Thanks a lot!